Ratsastajan kilpailujännitys – pilottivalmennus

Hakulomake

kilpailujännitys – pilottivalmennus

Haku mentaalisen valmennuksen pilottiryhmään

Kisajännityksestä kärsivä harrastaja- tai kilparatsastaja, nyt sinulla on ainutlaatuinen mahdollisuus hakea  yksilövalmennuksena toteutettavaan Mentaalivalmennuksen pilottiryhmään, jonka aiheena kilpailujännitys.

Kokoan hakemusten pohjalta n. 20 hengen valmennusryhmän, jossa jokainen osallistuja saa kolme henkilökohtaista ja yksilöllistä valmennuskertaa, joissa pureudutaan jännityksen juurisyihin sekä annetaan työkaluja sen käsittelyyn.

Kurssipäivät voidaan spitää etäohjauksena tai liveohjauksena – molemmat valmennusmuodot ovat todistetusti yhtä tehokkaita. Alaikäraja pilottiin on 16-vuotta.

Valmennukset alkavat heti, joten voit saada hyötyä jo nyt heti kisakauden aikana!

Tämän hankkeen pohjalta tullaan tekemään kilpailujännityksen yksilö- ja ryhmävalmennusohjelma sekä verkkokurssi.

HINTA VAIN 3 x 40€ (yht. 120€)

sis. kolme n. tunnin mittaista personoitua yksilövalmennusta.

Luethan ennen kuin haet:

Your Title Goes Here

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Kenelle

Tällä kertaa pilottiryhmä on tarkoitettu aktiivisesti koulu-, este- tai kenttäratsastuksessa kisaaville harrastaja- ja kilparatsastajille.

Hakemusten perusteella luodaan n. 20 hengen valmennusryhmä, joka koostuu  monipuolisesti eri kisataustoiltaan tulevista ja erityyppisiä kisajännityksen piirteitä kokevista henkilöistä.

Miten haen

Täytä hakulomake täällä. Kaikkien hakemusten joukosta valitaan n. 20 sopivinta hakijaa.

Mitä tulee huomoida

Pilottiryhmään hakijoilta vaaditaan sitoutumista kolmeen valmennuskertaan. Valmennusta ei voi jättää kesken. Valmennustuntien ajankohtia ei ole tarkkaan määritetty, eikä valmennus ala välttämättä heti. Valmennus on yksilövalmennusta eikä sisällä ryhmätyöskentelyä.

Valmennus ei voi taata  parantunutta suorityskykyä tai jännityksen vähenemistä, sillä jokainen on oma yksilönsä. Valmennuksen on kuitenkin lähtökohtaisesti todettu auttavan valmennettavaa jännityksen hallinnassa. Osa henkilöistä saa apua nopeammin, osa hitaammin.

Mielenkoodi voi julkaista valmennukseen osallistuvien tuloksia ja kokemuksia nimettömästi tai henkilön niin salliessa myös nimellä. Julkaisualustoja voi olla esim. sosiaalinen media tai nettisivusto.

Nimettömänä julkaistujen tuloksista ei käy selville mitään henkilön tunnistamiseen mahdollistavaa tietoa vaan ne anonymisoidaan.

Osallistujien tietoja ei myöskään jaeta valmennusryhmän sisällä.

Tietoja saa käyttää markkinointiin ja voit saada jatkossa tietoja hankkeen editystymisestä. Tietoja voidaan käyttää tiedottamiseen esim. voit saada tietoa tulevista valmennuksista tai verkkokurssista yms.

Tietoja ei jaeta kolmansille osapuolille. Tallennetut tiedot jäävät Mielenkoodin asiakasrekisteriin ja niitä voidaan käyttää niin mm. tiedottamiseen, markkinointiin tai uutiskirjeen lähettämiseen.

Minä valmentajana ja usein kysyttyä

Valmennuksen Tavoite:

Valmennuspaketin tavoitteena on antaa henkisiä työkaluja, jolla valmennettava voi hälventää ja hallita kilpailutilanteen aiheuttamaa jännitystä ja saada rentoutta, varmuutta ja keskittymiskykyä suoritukseen. Valmennuksella luodaan mahdollisuus onnistumisen kokemuksille, oman osaamisen ja todellisen tason esiintuomiseen kilparadalla.

Ja ettei yllä oleva jää haaveiluksi tai pelkiksi suunnitelmiksi on otettava konkreettinen ensimmäinen askel ja myös harjoiteltava riittävästi!

Valmennuspaketilla voidaan vaikuttaa / voit saada apua esim. joihinkin seuraavista:

  • Npelkoon / jännitykseen
  • NAhdistusten paineiden kanssa toimiminen
  • NHengitykseen ja siihen liittyviin harjoitteisiin
  • NHarjoitella tulevaa suoritusta tai kilpailupäivää

Täytä hakemus ja lähetä

Otan sinuun yhteyttä, jos tulet valituksi tai haluan tarkentaa tietoja.


Mentaalinen valmentaja Maarit Latva-Ranto

Minulla on työkalupakissa valtava määrä erilaisia harjoitteita.

Käytän erilaisia menetelmiä pohjautuen NLP:n tekniikoihin (neurolingvistinen ohjelmointi) ja mentaaliseen valmennukseen.

Olen erikoistunut ja perehtynyt mielen- ja rentoutusvalmennukseen. Lisäksi minulla on suggstioterapeutin eli hypnoterapeutin koulutus ja sen kautta vielä lisätietoa sekä ymmärrystä mielen toimimisesta sekä sen hyödyntämisestä meidän voimavaraksi.

Mielemme on niin mielenkiintoinen ja aivan mieletön voimavara meille, kunhan vain saamme sen meidän avuksi ja hyödyksi!

Lisätietoja ja vastauksia yleisiin kysymyksiin

Empty
Mistä jännitys tai negatiiviset asiat kumpuavat?

Kaikki lähtee meidän mielestä ja siitä, että se mitä ajattelet ja puhut, se vahvistuu. Meidän mieli ei ymmärrä onko joku asia totta vai tarua. Jos ajattelet kisaa edeltävän ajan esim. ”Etten uskalla/etten psyty tähän/en muista rataa tai ohjelmaa”  vahvistat kokoajan juuri tuota asiaa lisää.

Jos mietit, että minkälainen on onnistunut, hyvä kilpailupäivä?

Moni lähtee luettelemaan asioita mitä se EI ole tai mitä EI tapahdu. Kun pitäisi keskittyä siihen minkälaisen päivän ja kokemuksen sinä haluat. Minkälainen se ON ja vahvistaa sitä mitä sinä HALUAT.

Mielessä ei voi olla yhtäaikaa vastakkaisia ajatuksia. Et voi tuntea samaan aikaan iloa ja surua. Siksi sinä valitset itse jokaisen hetken mitä sinä vahvistat.

Jäätkö helposti kiinni johonkiin tunteeseen?

Joskus meidät valtaa voimakas pelko tai lamaannuttava jännitys, emmekä saa sitä purettua tai meillä ei ole keinoja työstää tuota asiaa. Tunne nousee meidän alitajunnasta, jossa se on tallentuneena aikasempana kokemuksena, uskomuksena tai vain tunteena. Emmekä tiedä miten lähteä purkamaan tähän liittyvää.

Silloin meille astuu kuvioon mukaan mentaalinen valmennus.

 

Mitä on mentaalinen valmennus

Mentaalisessa Valmennuksessa päästään työstämään erilaisia tuntemuksia ja kokemuksia.

Valmennuksessa käytetään paljon erilaisia mielikuvaharjoituksia. Löydetään omia voimavaroja ja otetaan niitä käyttöön sekä testataan niiden toimivuutta.

Kun voimme ottaa kaikki voimavarat ja tunteet meille avuksi sen sijaan, että ne toimisivat meitä vastaan. Opimme säätelemään tunteita ja kokemuksiamme.

Mentaalisessa valmennuksessa käytettävillä harjoitteella voimme purkaa myös erilaisia esteitä meidän mielestä.

Muokata ja muuttaa asioita meitä palvelevaksi ja tukevaksi.
Kun omat ajatukset muuttuvat, niin kaikki asiat muuttuvat omassa mielessäsi. Minkään muun ei tarvitse muuttua kuin oman ajatuksen ja koko tilanne näyttää sen jälkeen aivan erilaiselta. Esimerkiksi aiemmin muodostunut pelkotila hälvenee ja mieliala voi vaihtua muutamien minuttien sisällä masentuneesta innostuneeksi.

Valmennuspaketilla voit saada apua johonkin/joihinkin seuraavista:
  • pelkoon / jännitykseen -> voidaan muokata tunnetiloja sekä kokemuksia
  • Aikaisemman kehnon suoritus -> voidaan työstää / muuttaa aikaisempaa negatiivista kokemusta
  • Suoritukseen liittyvien ahdistusten paineiden kanssa toimiminen ->muokataan erilaisia tunteita
  • Keskittymisen ja rentouden lisääminen suoritukseen -> voidaan opetella muokkaamaan tuntemuksia ja tulemaan niiden kanssa toimeen, opetellaan sulkemaan tarvittaessa ulkomaailma pois omasta suorituksesta
  • Parantaa suorituskykyä -> kun saadaan rentous tekemiseen suorituskyky paranee
  • Voidaan harjoitella tulevaa suoritusta tai kilpailupäivää etukäteen ja muokata siitä paras mahdollinen
  • Vahvistetaan itseluottamusta ja varmuutta kilpailutilanteeseen – voidaan myös testata etukäteen epävarmoista tilanteista selviytymistä
  • Hengitys – hengästyminen vähenee ja pystyt hengittämään paremmin ja sen myötä suorituskyky paranee
  • Onnistumisen ankkurointi – ankkuroidaan onnistumisen tunne suoritukseen ja vahvistetaan sitä kauttaa varmuutta itseen ja suoritukseen
Autan sinua löytämään valmennuspaketin avulla:
  • Itsevarmuutta ja rohkeutta, joilla pääset parempaan suoritukseen
  • Rentoutta ja keskittymiskykyä
  • Kykyä muokata omia tunteita ja tuntemuksia -> haasteista voimavaroiksi
  • Uuden tavan ajatella itseäsi tukien, vastoin toimimisen sijaan
  • Rauhan ja keskittymisen balanssin
  • Uuden tavan valmistautua tulevaan kisapäivään ja tulevaan suoritukseen
  • Kipailuissa ratsastaminen helpottuu ja pystyt ratsastamaan normaalilla tasollasi

Lähetä sähköpostia, täytä lomake tai soita. Puhelimeen pyrin vastaamaan arkisin 10-15 välisenä aikana.